Terus mara tanpa gentar..

Wednesday, December 31, 2008

Tidak Adilkah MELAYU???


Saban hari saban tahun pasti ada kes tuntutan orang bukan melayu terhadap melayu.Mereka tidak henti-henti membangkitkan isu ketuanan melayu dan hak istimewa yang lain.Melayu dianggap seperti musuh mereka sedangkan ini adalah tanah air milik melayu.

Jika kita tengok di Malaysia sendiri, tidak ramai org bukan melayu yang hidup merempat seperti orang melayu.tp mengapa masih banyak lagi tuntutan dari golongan seperti ini???Jelaslah mereka hanya ingin melihat melayu terus jatuh tersungkur kerana org bukan melayu tahu bahawa melayu tidak mampu bersaing dengan mereka dari segi ekonomi.

Nak kata Kerajaan Melayu tidak adil???mustahil..tgk saje pd kekayaan,org bukan melayu yg lebih kaya berbanding bangsa melayu.jadi untuk apa lg mereka perlu mempertikaikan soal KETUANAN MELAYU???

Golongan Cina dan India perlu bersyukur krn diberi peluang untuk menjadi rakyat Malaysia dan sepatutnya menghormati tuan asal tempat ini iaitu orang Melayu. Sekiranya mereka tidak diberi hak kerakyatan,akan jadilah mereka seperti rakyat Indon yang menumpang di negara kita tetapi tidak ada hak untuk bersuara dlm politik.

No comments: