Terus mara tanpa gentar..

Tuesday, December 30, 2008

Melayu perlu sedar


Kenapa perlu ada perpecahan dalam masyarakat melayu???ingatlah..kita skg hanya memegang pd politik.bknnya pd ekonomi.Jangan kita nk berbangga dgn kuasa yg kita miliki skg.Jika kita asek berebut kuasa, dapat ke kuasa tersebut dikekalkan???

Majoriti melayu dah berpecah tiga iaitu UMNO, PAS dan PKR.tu dah dikira ckup bnyak tuk memecahkan bilangan komuniti melayu supaya tidak dpt mencapai majoriti 2/3 dlm parlimen.

Timba nk ajk semua renungkn bersama,niat MCA dan DAP memihak pd PKR hanyalah tuk menumbangkan kerajaan Melayu yg sedia ada skg.dan akan wujudlah satu kerajaan boneka seperti yg berlaku di Kedah, Perak, dan beberapa kerajaan pembangkang yg lain.

Golongan seperti ini hanya mendengar arahan org lain tuk mendapat kuasa pemerintahan sampai sanggup menyerahkan tanah hanya tuk kekal memerintah.adakah mereka memikirkan kesan jangka panjang berbuat demikian???

Ingatlah wahai melayu,jika kita terus berkelahi,kita akan binasa.jgn berebut kuasa,tp pertahankan kuasa yg kita ada.jgn suatu hari nnti kita sudah tidak dibenarkan mendirikan masjid dan bertudung lg.

No comments: